Case Valokuitunen

Valokuitunen on Suomen ainoa valtakunnallisesti toimiva avoin, valokuitu yritys.

Kilpailutilanne markkinoilla on tiukka. Valokuitu rakennetaan nyt ja nopeimmat syövät hitaat. Markkina-alueiden penetraatio täytyy olla korkea, jotta liiketoiminta on kannattavaa

Valokuitusen haaste

Valokuitunen kilpailee toimijoiden kanssa, jotka tarjoavat houkuttelevia aloitustarjouksia, kuten 0 euron aloitusmaksua ja alhaisia kuukausimaksuja ensimmäisten vuosien ajan. Valokuitusen aloitusmaksu on korkeampi, mutta kuukausimaksut ovat pitkällä aikavälillä edullisempia. Haasteena oli saada viestittyä laajalle yleisölle, kuinka pitkän aikavälin säästöt ja vapaus valita palveluntarjoaja tekevät Valokuitusesta houkuttelevamman vaihtoehdon.

Tarjoamamme ratkaisu

Lähdimme rakentamaan konseptia TikTokkiin “valinnan vapauden” ympärille, joka toimi konseptin punaisena lankan.


Yhteistyön alussa keskityimme luomaan sisältöä, jonka ensisijainen tarkoitus oli herättää välitöntä huomiota ja edistää aktiivista keskustelua Valokuitusen ympärillä. 

Kun saimme alustalle liikennettä, lähdimme tuottamaan porrastetusti informatiivisempaa sisältöä, niin ettei sisältö muuttuisi liian yksitoikkoiseksi.

Tulokset

Yhteistyön tuloksena syntyi 20 lyhytvideo -sisältöä, jota jaettiin sekä TikTokissa, että Instagramissa.

Valokuitusen TikTok kasvoi parissa kuukaudessa yli 3000 seuraajaan.

“TikTok oli meille täysin uusi kanava, emmekä oikein tienneet mitä meidän kannattaisi sinne lähteä tekemään. Klikattavaa auttoi meitä löytämään tekemiseen punaisen langan ja potkaisemaan tilin käyntiin.”